Ga naar hoofdinhoud
8 augustus 2017
Digitaal contact
Nieuws

5 redenen waarom patiënten de nieuwe dienst BeterDichtbij gebruiken

Even een vraag stellen aan de arts of het ziekenhuis via je eigen mobiele telefoon, dat kan met de beveiligde dienst BeterDichtbij. Inmiddels maken inwoners rond en patiënten van zeven ziekenhuizen en huisartsenpraktijken in Nederland gebruik van de app. En het aantal gebruikers van BeterDichtbij neemt snel toe. Dit zijn de 5 belangrijkste redenen waarom patiënten BeterDichtbij gebruiken.

1. Direct contact met uw eigen (huis)arts of andere zorgverlener

Huisartsen en medisch specialisten hebben een drukke baan, je contact met de arts of andere zorgverlener is vaak kort. En wat nu als je een vraag vergeten bent te stellen tijdens het consult? Met BeterDichtbij hebben patiënten direct contact met de eigen arts of andere zorgverlener. Gewoon via de app. Je stelt je vraag en de arts of zorgverlener reageert op een later moment op het bericht. Fijn, want zo kan de patiënt zijn vraag direct aan zijn eigen arts stellen en kan de zorgverlener het beantwoorden goed inpassen in zijn of haar eigen werk.

2. Zelf bepalen wanneer u appt

Veel patiënten met een medische vraag voor of na het consult, bellen nu met de poli of de huisartsenpraktijk. Met een drukke baan of bij sommige lichamelijke klachten, kan het een hele klus zijn om hier een goed moment voor te vinden. En bij de poli of praktijk is het vaak druk, dus duurt het regelmatig enige tijd voor de zorgverlener de vraag kan beantwoorden. Soms voelen patiënten zich bezwaard om voor een kleine vraag te bellen, en sparen zij hun vragen op voor de volgende afspraak. Intussen blijven toch die vragen leven, wat natuurlijk onrustig is.

Met BeterDichtbij kunnen patiënten hun vraag direct kwijt. Patiënten hoeven niet te wachten tot zij aan de beurt zijn of de arts weer zien bij de volgende afspraak. Makkelijk!

3. Uw berichten altijd en overal nog eens na kunnen lezen

Als je een bezoek brengt aan een huisarts of het ziekenhuis, gebeurt er in korte tijd vaak veel. Wat had de arts ook alweer geantwoord op die en die vraag? En hoe zat het nu ook alweer precies met het inname van de medicijnen? Met BeterDichtbij vraag je het gewoon nog even na en krijg je het antwoord in de app, op je eigen mobiel. Zo heb je het antwoord altijd bij de hand en kun je het later nog eens teruglezen.

4. Makkelijk te gebruiken, net als SMS en WhatsApp

Een appje of SMS sturen, we doen het bijna allemaal dagelijks. De app van BeterDichtbij werkt op eenzelfde, makkelijke wijze maar is veel beter beveiligd. Je wordt uitgenodigd voor een gesprek met het ziekenhuis, de arts of zorgverlener, en wisselt met hetzelfde gemak berichten met elkaar uit. Smileys delen, foto’s meesturen; het kan ook allemaal binnen BeterDichtbij. En iedere dag werken we er hard aan om het gemak van BeterDichtbij en de functionaliteiten binnen de app en het platform voor de zorgverleners die meedoen nog verder te verbeteren.

5. Veilig en betrouwbaar met elkaar in gesprek

Appen is natuurlijk heel makkelijk en zo gedaan, maar als het gaat om medische vragen is het wel van groot belang dat die in een veilige omgeving worden gesteld. Medische gegevens mogen natuurlijk niet in verkeerde handen vallen. BeterDichtbij is sterk beveiligd, we beseffen ons hoe belangrijk dit is en steken hier dan ook veel tijd en middelen in. Lees meer over de beveiliging van BeterDichtbij >